- Dominika Buksárová
- Články
Výhody marketingovej automatizácie v CRM systéme
Automatizácia marketingu sa vzťahuje na všetky digitálne nástroje, ktoré pomáhajú obchodníkom efektívnejšie osloviť zákazníkov. Aké sú však skutočné rozdiely medzi podnikmi, ktoré používajú automatizáciu marketingu a tými, ktoré ju nepoužívajú? V tomto článku sa dozviete všetko o hlavných výhodách automatizácie marketingu v CRM systéme.
1. Nižšie náklady na zamestnancov
Automatizácia marketingu znamená, že menej ľudí môže vykonávať efektívnejšiu prácu. S CRM softvérom na automatizáciu marketingu sa zamestnanci zbytočne nevenujú opakujúcej sa práci, ako je napríklad manuálne vytváranie e-mailov. Vďaka uľahčeniam marketingovej automatizácií má jeden zamestnanec rovnaký výkon a efektivitu ako 25-členný tím.
2. Rýchlejšie a efektívnejšie zacielenie na viacero kanálov
Jednou z najsilnejších výhod, ktoré marketingová automatizácia obchodníkom ponúka, je schopnosť osloviť zákazníkov personalizovaným spôsobom – online aj offline – a to vo veľkom rozsahu. Či už prostredníctvom telefónu, textovej správy, push-up notifikácie, e-mailu a ďalších, automatizácia marketingu uľahčuje doručovanie cielených správ Vašim zákazníkom v správnom čase bez akýchkoľvek problémov.
Bez automatizácie marketingu je prevádzkovanie cielených, viackanálových kampaní vo veľkom rozsahu takmer nemožné.
3. Kontinuálne testovanie kampaní
Ďalšou výhodou marketingovej automatizácie je, že dokážete ľahko spustiť a testovať rôzne kampane. Automatizácia marketingu zabezpečí neustálu spätnú väzbu o výkone a pomôže Vám pri neustálej inovácií optimálneho výkonu kampaní.
4. Presné vykazovanie od začiatku až do konca
Ďalšou výhodou marketingovej automatizácie je, že dokážete ľahko spustiť a testovať rôzne kampane. Automatizácia marketingu zabezpečí neustálu spätnú väzbu o výkone a pomôže Vám pri neustálej inovácií optimálneho výkonu kampaní.
5. Inteligentná segmentácia a 360-stupňový pohľad
Viete, kto sú Vaši zákazníci? Úplne rozumiete ich želaniam, potrebám a túžbam?
Najlepšie nástroje na automatizáciu marketingu využívajú analýzu a umelú inteligenciu na podrobnejšie rozdelenie Vašich zákazníkov. Bez ohľadu na to, koľko zákazníkov máte, môžete porozumieť každému z nich individuálne. Cieľom je, aby ste im poskytli čo najefektívnejšie správy a informácie.
6. Lepšia správa údajov
Keď má Vaša firma tisíce alebo desaťtisíce potenciálnych zákazníkov, sledovanie interakcií môže byť kľúčovou úlohou. Automatizácia marketingu zjednodušuje a zefektívňuje proces, takže žiadne údaje o interakciách sa nikdy nepremrhajú a nestratia, práve naopak.
7. Škálovateľné procesy a platforma pre rast
Ako sa Vaša spoločnosť rozširuje, Vaše marketingové aktivity musia držať krok. Manuálne procesy sa škálujú veľmi ťažko, no práve naopak sa automatizované procesy škálujú okamžite a to tak, aby vyhovovali toľkým zákazníkom, koľko potrebujú.
8. Lepšia starostlivosť o zákazníkov
Predaj si vyžaduje čas a potenciálni zákazníci potrebujú starostlivosť. Pomocou softvéru na automatizáciu marketingu môžete sledovať efektívnosť kampaní a efektívne reagovať na potreby svojich potenciálnych zákazníkov v každej fáze nákupnej cesty.
Stručne povedané, automatizácia marketingu robí celkový marketing efektívnejším, reaktívnejším, škálovateľnejším a personalizovaným. Vďaka tomu sa marketéri môžu viac sústrediť na kreatívne a ambiciózne spôsoby napredovania v podnikaní.