- Dominika Buksárová
- Články
8 prispôsobení CRM, ktoré Vám pomôžu pri podnikaní
Prispôsobenie CRM je proces, na základe ktorého si dokážete upraviť CRM softvér podľa Vašich predstáv a požiadaviek. Prispôsobenia je možné vykonať úpravou či odstránením existujúcich funkcií, pridaním nových funkcií a vytvorením úplne nových funkcií. Tieto nevyhnutné prispôsobenia zvýšia predaj, produktivitu a pomôžu Vám zlepšiť celkovú stratégiu značky.
Prispôsobenie CRM Systému pre Vaše podnikanie
1. Voliteľný modul pre potenciálnych zákazníkov
Jednou z prvých vecí, ktoré by ste mali zvážiť je, aký druh údajov Vaša spoločnosť potrebuje od potenciálnych zákazníkov.
Tieto údaje Vám pomôžu vyhľadať Vašich potenciálnych zákazníkov – bez ohľadu na to, kde sa nachádzajú. Zhromažďovanie správnych spotrebiteľských údajov Vám pomôže efektívne využiť segmentáciu zákazníkov a trhu. Koniec koncov, segmentácia Vám umožňuje dobre usporiadať svoje zdroje a robiť lepšie obchodné rozhodnutia. Okrem toho Vám poskytuje šancu efektívne osloviť svojich potenciálnych zákazníkov. Môžete napríklad doručovať prispôsobené e-mailové kampane do konkrétnych geografických oblastí, trhových segmentov alebo rôznych odvetví.
2. Typy aktivít
CRM systém Vám povie, čo generuje správne výsledky a čo nie. Preto je veľmi dôležité vedieť, ktoré činnosti vykonávané rôznymi tímami vo Vašej firme nefungujú. Týmto spôsobom budete môcť vytvoriť vlastné polia a skontrolovať ich.
Pozrite sa napríklad na počiatočné hovory, následné opatrenia, každoročné kontroly a oveľa viac. Tieto údaje Vám umožnia správne uchopiť Vaše pracovné metódy.
3. Šablóny
CRM môže skutočne pomôcť zlepšiť Vaše výsledky a produktivitu. To je možné len vtedy, ak vytvoríte šablóny pre predajnú a marketingovú korešpondenciu vrátane e-mailov. Štandardizáciou obsahu, ktorý odošlete, môžete sledovať a zlepšovať Vaše výsledky. Okrem toho môžete písať chytľavé e-maily a posielať ich toľkokrát, koľkokrát chcete.
4. Rozšírené filtre
Vytvorte si vlastné zobrazenia a využite výkonné filtre CRM, vďaka ktorým dokážete vyfiltrovať údaje a zamerať sa nato najdôležitejšie.
5. Nákupné skúsenosti spotrebiteľov
Potenciálni spotrebitelia môžu získať ďalšie podrobnosti o Vašom produkte od obchodného tímu. Je veľmi užitočné, ak je Vaša firma dobre naladená na cestu kupujúceho publika, aby mohla bez námahy prepojiť zákazníkov s predajom prostredníctvom rôznych kanálov, ako je telefón, e-mail, video alebo chat.
6. Komunikácia so zákazníkmi
Vďaka personalizácii komunikácie sa Vaši potenciálni zákazníci môžu cítiť výnimočne. Preto nezabudnite pridať kontakty a aktivity potenciálneho klienta monitorované užitočnými nástrojmi na analýzu údajov. Pomocou týchto cenných údajov môžete ľahko prispôsobiť e-maily na základe preferencií a správania zákazníkov.
7. Interakcia so zákazníkom
Vaše podnikanie vyžaduje údaje v reálnom čase na poskytovanie neoceniteľnej komunikácie so zákazníkmi. Pomocou týchto údajov môžete zlepšiť hodnotu a vzťahy so zákazníkmi. Uistite sa tiež, že ste si prispôsobili upozornenia CRM, aby ste vedeli, ktorí zákazníci si Vaše produkty nezakúpili alebo k nim nepristupovali už týždne či mesiace.
Týmto spôsobom zostanete pozorní, a čo je najdôležitejšie, obchodní zástupcovia môžu rozšíriť propagačné ponuky zákazníkom, ktorí si už nejaký čas nič nekúpili, aby sa vrátili a nakupovali. Na obnovenie vzťahov s klientmi môžete použiť akýkoľvek nástroj na analýzu údajov.
8. Prognóza predaja
Prognózovanie predaja je cenným nástrojom pre predajný tím Vášho podnikania. Pomocou tejto pôsobivej technológie môžete analyzovať pravdepodobnosť rôznych predajných príležitostí na základe existujúcej pozície v procese predaja.
Okrem toho, že Vám prognóza predaja pomáha predvídať Vašu pravdepodobnú výkonnosť výnosov, umožňuje Vám tiež predpovedať a hodnotiť budúci úspech.