- Dominika Buksárová
- Články
7 tipov ako si vybrať správny CRM Systém
V dnešnej dobe existuje nespočetne veľa CRM systémov. Vybrať si ten správny aby podporoval váš obchodný rast môže byť náročné. Ak ste rozhodnutý pre kúpu CRM softvéru, tu je 7 základných rád spojených s výberom správneho CRM pre vaše podnikanie.
Teda ako si vybrať správny CRM Systém?
1.Identifikujte svoje ciele a potreby
Pri výbere správneho CRM je dôležité identifikovanie cieľov a obchodných potrieb. Zvážte svoje predajné procesy, každodenné aktivity, typy interakcií so zákazníkmi a zoznam problémov, ktoré sa vo vašej firme nachádzajú. Je dôležité pochopiť, čo chcete pomocou CRM systému zlepšiť. Na základe toho viete zistiť, aké funkcie a nástroje by mal CRM softvér obsahovať.
2.Vyhodnoťte obchodné procesy
Vyhodnotenie vašich obchodných procesov je dôležitým krokom. Na základe toho budete vedieť, či je daný CRM softvér dostatočne flexibilný a vhodný pre prispôsobovanie sa vášmu obchodnému procesu a celkovému podnikaniu.
3.Porovnajte funkcie a nástroje CRM
Softvér CRM by mal zahŕňať správu kontaktov, automatizáciu marketingu a sledovanie potenciálnych zákazníkov na monitorovanie marketingových kampaní a predajných aktivít. Porovnajte dostupné funkcie a nástroje tak, aby čo najviac sedeli vašim potrebám.
4.Porovnajte možnosti prispôsobenia a integrácie
Bez ohľadu na to, pre ktorý CRM sa rozhodnete, hotové riešenie nikdy nebude dostatočné na to, aby sa spojilo s každým oddelením vo vašej firme. CRM je potrebné integrovať s aplikáciami tretích strán, ako sú napríklad sociálne média, webové portály, databázy, účtovníctvo. Preto sa uistite, že hľadáte CRM, ktorého funkčnosť je možné ľahko rozšíriť prostredníctvom prispôsobenia a integrácií.
5.Určte si rozpočet
Firmy by mali by mali starostlivo investovať čas a zdroje do načrtnutia rozpočtu. Predajcovia CRM softvérov ponúkajú množstvo cenovo dostupných riešení od mesačného až po ročné predplatné. Žiadny podnik by pri konečnom nákupe nechcel prekročiť rozpočet. Naopak, podniky by nemali obmedzovať kľúčovú funkčnosť CRM softvérov, aby vyhoveli svojim rozpočtom.
6.Vytvorte si zoznam dodávateľov CRM
CRM softvér výrazne ovplyvňuje výkonnosť podniku. Každý CRM softvér má svoje silné a slabé stránky. Ak si vytvoríte zoznam dodávateľov budete mať lepší prehľad o cenách, dostupných funkciách a nástrojoch.
7.Pripravte svojich zamestnancov na implementáciu
Ak už máte vybraný CRM softvér prichádza implementácia softvéru. Implementácia CRM je veľkou zmenou pre každú organizáciu. Zapojenie vrcholového manažmentu pravdepodobne zvýši dôveryhodnosť systémov medzi zamestnancami. Implementácia CRM na vybudovanie silnejších väzieb so zákazníkmi zahŕňa zapojenie správnych ľudí do vedenia.
Odporúčané: Aké moduly a vlastnosti by mal kvalitný CRM Software obsahovať?
Jednou z prvých vecí s čím by Ste mali v CRM začať je evidovanie zákazníkov. Prečo je dôležité začať práve s ním a aké má výhody sa dozviete tu.